MINI Cooper istorija

Share on facebook
Share on linkedin
Share on reddit
Share on facebook
Share on linkedin
Share on reddit

Automobilių sportui XXa. vid. reikėjo permainų, naujų spalvų ir išskirtinumo. Šias naujoves sužadino Alec Issigonis dizaino meistriškumas ir John Cooper aistra lenktynių sportui. Gatvėje esate matę nors vieną šių automobilių, žmonės juos vadina „Mini Kuperiais“. Tačiau viskas prasidėjo ne nuo civiliams paruošto produkto, o nuo lenktynių trasos.

Mechaniko sūnus John Cooper buvo supažindintas su autosportu nuo pat vaikystės. Būdamas 15-os, jis metė mokyklą ir iki pašaukimo tarnauti II P.k. jis gamino įrankius, skirtus taisyti technikai. Vykstant karui, John taisė lėktuvus ir panašius įrenginius. Karui pasibaigus, 1946m. tėvas su sūnumi įkūrė parduotuvę, kurioje gamino vienviečius lenktyninius automobilius iš perteklinės karinės įrangos – Formules.

Sprendimas įdėti variklį į galą buvo nesunkiai išmąstomas, bet tai kompanijai atnešė didelę sėkmę: „Mes nejautėme, kad sukūrėme tokį mokslinį proveržį! Padėjome variklį gale, nes tai buvo praktiška“, – sakė Cooper‘is. Dalyvaudamas 1959m. lenktynėse JAV, John susipažino su Rodger Ward, Amerikos lenktynininku. Šis jam leido išbandyti savo konstruotą formulės automobilį. Rodger II-ąjį ratą užbaigė išspaudęs net 233 km/h! Ward taip patiko automobilis, kad Cooper’is leido juo važiuoti lenktynėse. Automobilių su varikliu priekyje dienos buvo suskaičiuotos. Užteko kelių metų, kad John Cooper vizija ir ambicija pakeistų autosporto industriją amžiams.

1946m., Issigonis pristatė John’ui I-ąjį “MINI” prototipą. Vos tik pamačius brėžinius John suprato, kad tai – ateities automobilis. Sportinis valdymas ir salonas pritaikytas šeimai, ko daugiau norėti? 1961m. I-asis “MINI” modelis sudrebino spaudą ir pelnė visuomenės žavesį. Bet po pasiskelbimo dalyvauti Monte Carlo ralyje visi žiūrėjo į automobilį itin skeptiškai. Visų nuomone, juo buvo galima važiuoti tik mieste, bet lenktyninio tiuningavimo pagalba „MINI“ laimėjo ralį 1964, 1965 ir 1967m.

2000m. “BMW” nupirko “MINI”. Nuo to laiko automobiliai dalinasi autodalimis. Tačiau originalaus „MINI“ dinaminiai genai niekur nedingo. Kartingo manevringumas ir interjero patogumas yra išlaikomas kiekviename modelyje.

error: